Nieuws

De stad Oudenaarde beschikt over materiaal dat niet langer wordt gebruikt maar dat iemand anders misschien nog tot nut kan zijn. Het betreft o.a. enkele bestelwagens en vrachtwagens, verlichtingspalen, piano’s en tafels en stoelen.

Het ‘niet-rollend’-materiaal wordt vanaf donderdag 1 maart op de populaire website 2dehands.be aangeboden.
Voor de voertuigen is een kijkdag voorzien op woensdag 14 maart (tussen 13u30 en 16u) bij onze technische dienst (Paalstraat 9).
De verkoop wordt dan vanaf 19 maart afgehandeld via carsontheweb.be.

Vandaag (21/02) om 17u gaan de inschrijving voor de kampen en krullewietactiviteiten in de paas- en zomervakantie van start! Snel zijn is meestal de boodschap, want deze activiteiten zijn erg populair.
Inschrijven doe je best via de webshop. Er is ook een helpdesk voorzien in jeugdcentrum Jotie (17u-18u).

Bekijk HIER de brochure met het aanbod.

Adriaen Brouwer

Organiseer iets rond Brouwer en maak kans op subsidie!

2018 gaat nu al de annalen in als 'Het Brouwerjaar'.
Naast de Internationale tentoonstelling van Oudenaards kuntschilder Ardiaen Brouwer in het MOU en een project hedendaagse kunst in de O.-L.-Vrouwekerk van Pamele, stelt het stadsbestuur ook een projectsubsidie ter beschikking van verenigingen en organisaties die zelf een gemeenschapsvormend of cultureel initiatief organiseren dat de beleving van Adriaen Brouwer in onze stad ten goede komt.
Laat je creativiteit de vrije loop en waag je kans!

Werken op afspraak

Dienst burgerzaken vanaf 01/02

Sinds 1 februari 2018 kan enkel wie vooraf een afspraak heeft gemaakt, terecht bij de dienst burgerzaken.
(Eens de verbouwingen aan het omgevingsloket zijn afgerond, zal je ook hier steeds een afspraak moeten maken.)

Dit lijkt op het eerste zicht misschien wat lastig maar als je er over nadenkt, heeft deze werkwijze enkel voordelen:

  • Je hoeft nooit meer aan te schuiven of te wachten
  • Je kiest nog steeds zelf de dag en tijdstip van afspraak
  • Je kan jouw afspraak makkelijk van thuis uit maken (online of telefonisch)
  • De medewerker verwacht jou en kan zich volledig op jouw vraag focussen.
  • Bij het maken van de afspraak krijg je alvast een pak nuttige informatie over wat je eventueel moet meebrengen, zodat je nooit onverricht ter zake moet terugkeren.

Ook voor de medewerkers van de stadsdiensten heeft deze werkwijze belangrijke voordelen. Zo weten zij steeds vooraf waarover het gesprek zal gaan en kunnen ze het dossier al voorbereiden om je efficiënter en sneller te helpen. Afspraken kunnen zo ook overzichtelijk ingepland worden in de agenda van onze medewerkers waardoor ze steeds de nodige tijd kunnen vrijmaken om jou te woord te staan.

 

Infobalie = snelloket

Indien je gewoon iets moet komen ophalen of bij erg eenvoudige procedures, is het natuurlijk niet nodig een afspraak te maken: hiervoor zal je terecht kunnen bij de vernieuwde centrale infobalie, het ‘snelloket’. Deze zaken zijn:

  • Afhalen van akten en attesten, een reispas, een (voorlopig) rijbewijs of een visvergunning 
  • Aanvragen en afhalen van een bewonersparkeerkaart, een uittreksel uit het strafregister of een eensluidend verklaring
  • Het kopen van vuilniszakken en gft-stickers 
  • Het verkrijgen van een stadsplan, een stadsgids,… 
  • Het protesteren van een retributie op het parkeren (een “boete”)

 

Hoe?

Je kan een afspraak maken via het handige online portaal (bovenaan de productpagina's op deze website staat ook steeds een knop 'Afspraak maken' die jou direct naar het juiste product binnen het portaal brengt), telefonisch op de nummers 055 31 46 01 en 055 33 51 11 of gewoon ter plaatse aan de infobalie.

 

Onze stad wil mee met de tijd. Altijd en overal een vlotte internetverbinding hebben, lijkt tegenwoordig bijna een basisbehoefte geworden. Het aanbieden van gratis wifi is dus een logische vorm van dienstverlening naar onze inwoners, handelaars en bezoekers toe! Log in op het netwerk “Stad Oudenaarde Free Wifi” en registreer je eenmalig om gratis te kunnen surfen!

ZITDAG MESTBANK VLM

Begeleiding bij indienen aangifte

Wie begeleiding wenst bij het invullen van de mestbankaangifte, kan ook dit jaar opnieuw beroep doen op gratis medewerking van de Mestbank en de stad Oudenaarde.

De jaarlijkse zitdag gaat door op donderdag 1 maart  2018 (9.00 -12.00 en 13.00-16.30u) in het Administratief Centrum Maagdendale, Tussenmuren 17.
Vergeet niet identiteitskaart en pin-code van de aangifteplichtige mee te brengen of vraag vooraf een volmacht aan bij de Mestbank!

Met vragen rond de diverse staalnames (bodem en mest) kunt u eveneens terecht op de zitdag. U wordt geholpen bij de nieuwe werkwijze (vanaf 2018) voor het aanvragen van stalen fosfaat via mestbankloket. Dit is ook het aangewezen moment voor toelichting bij de nieuwe wetgeving 2018 rond mestsamenstellingen en mesttransporten, uw keuze forfait/analyse voor de mest, en voor uitleg bij uw status Focusbedrijf/bijhorende maatregelen.

Voor meer inlichtingen of afspraak: Johnny Vanspranghe (050 45 81 62 – johnny.vanspranghe@vlm.be)

Jeugdboekenfeest

3 en 4 maart

Wetenschap en techniek, hét nieuwe thema van de Jeugdboekenmaand.

In Oudenaarde maken we er een heus JeugdboekenFEEST van!

Op zaterdagnamiddag 3 maart dompelen we de kleinsten onder in de wereld van Muis en Draak.
In de namiddag steken de kinderen vanaf 7 jaar zelf de handen uit de mouwen en genieten we van een muziek-dans-theatervoorstelling met een proeflabo als afsluiter.
Zondag 4 maart is familiedag in de CC Woeker. De voorstelling Octavio's Elektro vertelt het verhaal over Octaaf van Okkerstal en hoe die een meesterverhalenvermaker werd...

Ontdek HIER het volledige programma!

Het Oudenaards loopcriterium

Een nieuw sportief initiatief!

Naar aanleiding van een overlegvergadering met de Oudenaardse loopverenigingen wil het stadsbestuur een nieuw project opstarten, m.n. het “OUDENAARDS LOOPCRITERIUM”.
In Oudenaarde worden jaarlijks namelijk diverse loopwedstrijden georganiseerd door feestcomités, loop- en andere organisaties.
Het stadsbestuur wil deze initiatieven mee helpen promoten.
Het Oudenaards loopcriterium bestaat uit acht wandel- en loopevenementen in de Brouwerstad.
Deelnemers die aan 6 van de 8 wedstrijden hebben deelgenomen worden beloond met een geschenk.
Deelnemers die aan alle 8 organisaties hebben deelgenomen, krijgen een extra prijs.
Het criterium wordt afgesloten tijdens een grote apotheose met prijsuitreiking op 28 september de vernieuwde sporthal.

Kras & Win

Oudenaarde Winkelstad vzw

De lente in Oudenaarde kleurt opnieuw fris muntgroen!

Het centrummanagement Oudenaarde Winkelstad (kortweg “OWS “) pakt samen met de 300 ondernemers van Oudenaarde Centrum voor de tweede maal uit met een grootscheepse actie.

Onder de noemer '#beleef Oudenaarde KRAS&WIN' kan iedereen van 24/02 tot 01/04 bij alle 300 ondernemers van Oudenaarde Centrum -bij aankoop- een kraslot ontvangen. Wie na het krassen een kanshebbend lot heeft, komt in aanmerking om de hoofdprijs of één van de tientallen prijzen uit een prijzenpot van maar liefst 20.000 euro te winnen!

Wordt jouw kanshebbend lot als eerste uitgetrokken dan win je een schitterende muntgroene FIAT 500!

Op donderdag 1 maart verhuist onze wekelijkse donderdagmarkt opnieuw naar de vertrouwde stek op het vernieuwde marktplein. Hoera! In samenspraak met de marktkramers werkten we een aantrekkelijke nieuwe opstelling uit met een gevarieerde mix van producten. Breng een bezoekje aan de marktkramers en geniet van hun authentieke producten!

Infomoment Saffre Frères

28/02 om 19u in het ACM

De site van het voormalige bedrijf Saffre Frères zal de komende jaren een metamorfose ondergaan. In samenwerking met de Stad Oudenaarde gaat de projectontwikkelaar Re-Vive de verwaarloosde industriële site de komende jaren saneren en herontwikkelen.

Om deze ontwikkelingen kracht bij te zetten wensen Re-Vive en o.a. de Stad Oudenaarde een zogenaamd brownfieldconvenant af te sluiten met de Vlaamse Regering (in een brownfieldconvenant worden afspraken gemaakt tussen alle partijen die mee de herontwikkeling van dit vervuilde, verwaarloosde en verlaten terrein uitvoeren).

We houden eraan om de buurtbewoners te informeren over het ontwerp van dit brownfieldconvenant.
Daarom organiseren we een infomoment op woensdag 28 februari om 19u in het AC Maagdendale, Tussenmuren 17 te Oudenaarde.

Bespaar 20% op je energiefactuur!

Dankzij onze groepsaankoop dak- en spouwmuurisolatie

Energie wordt steeds duurder. SOLVA organiseert daarom i.s.m. Oudenaarde een groepsaankoop voor dak- en spouwmuurisolatie. Dankzij zo'n groepsactie is elke offerte kwalitatief, scherp van prijs én gecheckt op correctheid. Bij uitvoering van de werken wordt elke deelnemer begeleid door vzw BEA en Zero Emission Solutions.

De actie loopt van 01.02.18 tot en met 31.12.18. Schrijf je in op www.energiegroepsaankoop.be/gebouwschil !