Oudenaardebon: deelnemen als handelaar of horeca-uitbater

Inschrijven als deelnemende handelaar kan door het inschrijvingsformulier volledig ingevuld en ondertekend terug te bezorgen aan de dienst economie.

Bij de inschrijving verklaart de handelaar zich akkoord met het reglement.

Kon u de infosessies niet bijwonen, kijk dan hier (LINK?) naar de presentatie of kom langs op de dienst economie.
Uitschrijven kan eenvoudig via de dienst.

Als de gegevens van je zaak/winkel veranderen of bij het stopzetten van de zaak/winkel moet je dit onmiddellijk melden bij de dienst economie.

Niet onbelangrijk: deelname als handelaar is GRATIS!
 

Praktisch:

  • Inschrijven als deelnemer
    • U ontvangt een herkenningsteken om aan de inkom te hangen zodat u goed herkenbaar bent
    • De naam van de handels- of horecazaak komt op de overzichtslijst die bij de Oudenaardebon meegegeven wordt.
  • U ontvangt Oudenaardebonnen van de klant
    • Controlestrookje voor handelaar invullen en afknippen
  • Ontvangen Oudenaardebonnen samen met een factuur opsturen naar of afgeven bij het stadsbestuur, dienst economie, Tussenmuren 17 te Oudenaarde.
  • Na een interne controle storten wij het bedrag op uw rekening. (streeftermijn is 30 dagen)

 

FAQ’s

Mag een handelaar terug geven op een Oudenaardebon?
Wat het stadsbestuur betreft wel. Een handelaar die een bon opstuurt met factuur voor een bepaald bedrag, krijgt dat bedrag volledig op de rekening gestort.
Als u toch twijfelt, contacteer dan even uw boekhouder.

Wat met onze eigen bonnen – klantenkaarten?
We zijn van mening dat het eigen systeem kan behouden blijven en naast de Oudenaardebonnen kan blijven bestaan.

Hoe strikt wordt de vervaldatum geïnterpreteerd?
We weten allemaal dat sommige mensen tot de laatste dag wachten om hun cadeaubonnen in te ruilen bij een handelszaak. In het ergste geval wacht men tot na de vervaldatum. Voor u als handelaar is het belangrijk tevreden klanten te houden.
U mag enige soepelheid aan de dag te leggen. Een week te laat moet nog kunnen. Echter, 6 maanden te laat is wel overdreven. Veel hangt ook af van uw band met de klant.
Bonnen die u op de valreep ontvangt, moet u wel zo spoedig mogelijk factureren aan de stad.

Is de betalingstermijn van 30 dagen haalbaar?
Dat is toch de streeftermijn. Natuurlijk zal bv. in de eindejaarsperiode of tijdens de vakantie het niet altijd mogelijk zijn. De financiële dienst zal uw facturen met voorrang behandelen. Moet u, naar uw gevoel, toch meer dan eens langer wachten, contacteer dan de kmo-consulente.