×

Een rit aanvragen

Hoe aanvragen

Tijdig
Er moet minstens twee werkdagen zitten tussen het moment van je aanvraag en de ritdatum.  Bijvoorbeeld een rit aanvragen voor maandag gebeurt op donderdagvoormiddag.  Wacht liefst niet tot het laatste moment om een rit aan te vragen: het is gemakkelijker een chauffeur te zoeken voor een rit binnen twee weken dan binnen twee dagen.

Reserveren
Een rit reserveren kan telefonisch bij Valerie Maryns, 055 21 9700 (doorkiesnummer 1301).  

Terugkerend vervoer
Heb je in eenzelfde maand regelmatig terugkerende ritten met dezelfde bestemming, dag en uur? Dan kan je dat ineens aanvragen. Ritten aanvragen voor meer dan één maand is niet mogelijk.

Met begeleider
Je mag gratis een meerderjarige begeleider meenemen die je de nodige ondersteuning biedt. Geef de naam en voornaam van deze persoon door wanneer je je rit aanvraagt. Je begeleider stapt samen met jou in en uit, we kunnen deze persoon niet elders ophalen. 

Geen bevestiging
Heb je je rit aangevraagd en hoor je niets meer van ons? Dat is goed: dat betekent dat de rit kan doorgaan. We nemen enkel contact op als er een probleem is.

Garantie
Omdat we enkel met vrijwilligers werken, kunnen we niet 100 procent garanderen dat we voor elke aangevraagde rit een chauffeur zullen vinden. Maar het komt slechts enkele keren per jaar voor dat we een rit niet kunnen uitvoeren.

---

Hoe annuleren

  • Annuleer op tijd: wij moeten de chauffeur kunnen waarschuwen vóór die vertrekt.
  • Je kan alleen annuleren tijdens onze openingsuren. Doe dit bij voorkeur telefonisch via 055 21 9700 (doorkiesnummer 1301, Valerie Maryns). 
  • Als je een rit te laat annuleert, rekenen wij jou de kilometers aan die de chauffeur nodeloos heeft afgelegd.

---

Voorzie dit op de dag van de rit

  • Zorg dat je het volledige adres kent waar je naartoe wilt, met huisnummer, postcode en gemeente.
  • Spreek goed af met je begeleider (als je er een hebt): deze persoon dient op dezelfde locatie als jou in- en uit te stappen.
  • Vraag de chauffeur tijdens de rit niet naar een andere adres of op een ander uur te rijden of met meer mensen dan afgesproken. Dan vervalt de verzekering.
  • Zorg dat je genoeg geld mee hebt om de chauffeur contant te betalen (breng geen grote biljetten mee). Je krijgt van de chauffeur een ontvangstbewijs.