Vacatures
Werk je bij stad Oudenaarde, dan werk je samen met je collega’s áán stad Oudenaarde. Jouw talent zet je in voor de stad en voor de mensen die hier wonen, werken of ons bezoeken. Een job die onze stad iedere dag nog mooier maakt.
De stad groeit, elke dag. Jouw nieuwe ideeën, kennis en talent kunnen we dus goed gebruiken. Wil jij meewerken aan het Oudenaarde van morgen? Bekijk hieronder de openstaande vacatures of solliciteer spontaan. We zijn ook altijd op zoek naar meer jobstudenten.
Wat maakt een medewerker bij stad Oudenaarde uniek? Ze zijn gouden mensen met gouden handen en een gouden hart. Met eindeloos respect en volle vertrouwen bouwen ze elke dag aan deze stad. Mensgericht ondernemen onze gouden collega's met verantwoordelijkheid hun taak. Zij maken van Oudenaarde Goudenaarde. Lees meer over onze waarden >
Afdelingshoofd vrije tijd
Stad Oudenaarde is op zoek naar een afdelingshoofd vrije tijd, Goudenaarde 602, in voltijds statutair dienstverband, met een contract van onbepaalde duur.
Je functie
Oudenaarde is een gevestigde waarde in de Vlaamse Ardennen op vlak van cultuur en vrije tijd en daar zijn we trots op. De afdeling vrije tijd staat bij stad Oudenaarde borg voor het bevorderen van een open, culturele, creatieve en sportieve samenleving waar iedereen zich maximaal kan ontplooien en kan participeren aan een rijk, kwaliteitsvol en uitdagend, maar inclusief cultuur-, sport-, jeugd-, en vrijetijdsaanbod.
- Als afdelingshoofd vrije tijd sta je in voor de coördinatie van deze brede waaier aan diensten en zorg je ervoor dat ze optimaal presteren.
- Je hebt een duidelijke visie en strategie over hoe je de afdeling vrije tijd in onze stad verder kan ontwikkelen, aanscherpen en coördineren samen met alle betrokken partijen. Binnen de afdeling zoek je mee naar een optimale afstemming tussen de diverse actoren in het brede vrijetijdsveld.
- Je staat in voor de opmaak, uitwerking en opvolging van het meerjarenplan van Stad Oudenaarde en volgt ook de jaarlijkse beleidsnota’s op voor alle vrijetijdsdiensten.
- Als afdelingshoofd vrije tijd werk je nauw samen met externe partners met het oog op het uitbouwen van een breed netwerk.
- Je werkt rechtstreeks onder de algemeen directeur en maakt actief deel uit van het managementteam.
De volledige functiebeschrijving vind je hier.
Je profiel
- Je bent in het bezit van een master diploma.
- Je beschikt over 2 jaar relevante ervaring in een vergelijkbare leidinggevende functie op een vergelijkbaar niveau.
- Je hebt een grote zelfstandigheid en kan nauwkeurig werken.
- Je bent gemotiveerd, enthousiast en hecht belang aan het afleveren van kwaliteitsvol werk.
- Je bent een kei in communicatie en je stelt je steeds flexibel op.
Stad Oudenaarde
- biedt je een inhoudelijk uiterst boeiende en maatschappelijk belangrijke job met verantwoordelijkheid.
- geeft je een voltijdse statutaire aanstelling van onbepaalde duur als afdelingshoofd vrije tijd met flexibele arbeidstijden.
- biedt je een loon binnen weddeschaal Goudenaarde 602 (met een basisbrutowedde tussen 4.070,40 EUR per maand en 6.833 EUR per maand). We nemen tevens jouw volledige relevante anciënniteit mee bij de berekening.
- vult jouw loon verder aan met een aantrekkelijk pakket extralegale voordelen zoals maaltijdcheques van 8 EUR per dag, een hospitalisatieverzekering, aanvullend pensioen en een fietsvergoeding.
- voorziet een mooie verlofregeling.
- geeft je de mogelijkheid tot het voordelig leasen van een fiets.
Hoe solliciteren
Solliciteren kan tot uiterlijk 16.03.2025 via de rechtstreekse link https://www.jobsolutions.be/register/23584-13, waarbij je gevraagd wordt naar een sollicitatiebrief, curriculum vitae, diploma, rijbewijs en een uittreksel uit het strafregister. Onvolledige sollicitaties op de dag van afsluiting worden niet aanvaard.
Wens je nog meer info over de inhoud van de job? Aarzel niet en neem contact op met het huidige afdelingshoofd vrije tijd, Piet Blondeel, via piet.blondeel@oudenaarde.be.
Je kan voor praktische vragen ook terecht op de personeelsdienst: personeel@oudenaarde.be.
Coördinator gebouwen
Stad Oudenaarde is op zoek naar een coördinator gebouwen, Goudenaardeweddeschaal 411, in voltijds contractueel dienstverband voor onbepaalde duur.
Je functie
Als coördinator gebouwen ben je de rechterhand van het diensthoofd technische dienst. Je bent het centrale aanspreekpunt en je stuurt een divers team aan dat instaat voor het onderhoud, de herstellingen en de optimalisatie van onze gebouwen.
Je bent verantwoordelijk voor het aansturen van een multidisciplinair team bestaande uit de medewerkers van de verschillende subdiensten onder gebouwen: schilders, schrijnwerkers, sanitaire technici, elektriciens en de medewerkers van de klusjesdienst. Daarnaast zorg je voor een efficiënte werkverdeling en bied je ondersteuning aan de medewerkers.
Als coördinator gebouwen coördineer en volg je aannemers op die werken uitvoeren via raamcontracten. Je werkt nauw samen aan gezamenlijke onderhoudsprojecten van planning tot oplevering. Alsook stem je planningen en prioriteiten periodiek af met de dienst gebouwen om een vlotte werking te garanderen.
Je fungeert als het aanspreekpunt voor de gebouwverantwoordelijken inzake werkopdrachten en projecten die betrekking hebben tot hun locaties. Je zorgt voor een duidelijke communicatie en een vlotte opvolging van de toegewezen projecten.
De volledige functieomschrijving lees je hier.
Je profiel
- Je beschikt over een bachelor diploma.
- Je hebt bij voorkeur reeds een eerste ervaring inzake vastgoed of gebouwenbeheer.
- Je bent enthousiast en hebt een gezonde zin voor verantwoordelijkheid.
- Je werkt planmatig: je structureert en organiseert je werk op een efficiënte manier.
Stad Oudenaarde…
- biedt je een inhoudelijk uiterst boeiende en maatschappelijk belangrijke job met verantwoordelijkheid.
- heeft je een voltijds contract van onbepaalde duur als consulent interne preventie met flexibele arbeidstijden.
- biedt je een loon binnen Goudenaardeweddenschaal 411 (met een basisbrutowedde tussen 3.563,20 EUR per maand en 5.635,23 EUR per maand). We nemen tevens jouw volledige relevante anciënniteit mee bij de berekening.
- vult jouw loon verder aan met een aantrekkelijk pakket extralegale voordelen zoals maaltijdcheques van 8 EUR per dag en een fietsvergoeding.
- voorziet een mooie verlofregeling.
- geeft je de mogelijkheid tot het voordelig leasen van een fiets.
Iets voor jou?
Solliciteren kan tot uiterlijk 02.03.2025 door hier te klikken, waarbij je gevraagd wordt naar een sollicitatiebrief, curriculum vitae, diploma, rijbewijs en een uittreksel uit het strafregister.
Onvolledige sollicitaties op de dag van afsluiting worden niet aanvaard.
Wens je nog meer info over de inhoud van de job? Aarzel niet en neem contact op met het diensthoofd technische dienst, Renaat De Croo, via renaat.decroo@oudenaarde.be
Je kan voor praktische vragen ook terecht op de personeelsdienst: personeel@oudenaarde.be.
Teamverantwoordelijke Leren en opgroeien
Stad Oudenaarde zoekt een teamverantwoordelijke Leren en Opgroeien
Stad Oudenaarde is op zoek naar een teamverantwoordelijke Leren en Opgroeien (BKO), Goudenaarde 406, in contractueel dienstverband, met een vervangingsovereenkomst.
Je functie
Als teamverantwoordelijke Leren en opgroeien ben jij de persoon die, samen met je team, de buitenschoolse kinderopvang en vakantieopvang voor kinderen van het kleuter en lager onderwijs organiseert.
Het team bestaat uit twee teamverantwoordelijken en één administratief medewerker. De teamverantwoordelijken staan in voor de dagelijkse leiding en ondersteuning van het team kinderbegeleiders, vrijwilligers en wijkwerkers. Zij zijn het aanspreekpunt voor collega’s, scholen en andere belanghebbenden en zorgen voor een vlotte samenwerking met zowel interne als externe diensten.
De collega teamverantwoordelijke neemt voornamelijk de coördinatie en praktische organisatie van de werking op zich. Jouw functie legt de focus op het coachen en ondersteunen van de kinderbegeleiders, vrijwilligers en wijkwerkers. Daarnaast bouw je een goede samenwerking uit met de scholen en maak je goede afspraken om een kwaliteitsvolle werking te garanderen.
Je werkt samen met het team aan een kwaliteitsvolle pedagogische werking. Binnen deze coachende rol voer je samen verzorgende en pedagogische taken uit. In geval van onverwachte afwezigheden van het begeleidend personeel (wegens ziekte of andere omstandigheden) kan het inspringen van de teamverantwoordelijken noodzakelijk zijn voor de goede gang van zaken.
Je bent verantwoordelijk voor de opstart van nieuwe kinderbegeleiders en gaat hen de eerste maanden intensief begeleiden.
Je ondersteunt kinderbegeleiders in het behalen van een opleiding of ervaringsbewijs (in het kader van het kwaliteitslabel kleuteropvang) en zet blijvend in op de competentieversterking (adhv de 15 basiscompetenties). Je hebt aandacht voor de talenten en de groeimoeilijkheden van elke kinderbegeleider.
Je begeleidt het team om op een respectvolle en open manier te communiceren met de gezinnen. Je hebt oog voor inclusief omgaan met kinderen met specifieke zorgbehoeftes en kinderen uit kwetsbare gezinnen. Samen met het team ga je op zoek naar de juiste aanpak bij de uitdagingen waar jullie voor staan.
Als teamverantwoordelijke neem je ook verantwoordelijkheid op voor het beleidsvoorbereidend werk dat betrekking heeft op het beleidsdomein ‘Buitenschoolse Opvang en Activiteiten’. Je neemt initiatief en participeert actief in het kernteam die de uitrol van het BOA-decreet op zich neemt. Je werkt mee aan de uitbouw van een kwaliteitsvolle opvang en formuleert in het kader hiervan samen met het team gerichte acties.
De volledige functiebeschrijving vind je hier.
Je profiel
- Je bent houder van een bachelor diploma en hebt gerichte ervaring rechtstreeks relevant voor de functie.
- Je hebt een duidelijke visie op de kwaliteit van de opvang en de toegepaste pedagogiek.
- Je hebt een goede kennis van het Nederlands.
- Je hanteert een coachende leiderschapsstijl met de benodigde communicatieve vaardigheden.
- Je bent flexibel naar werktijden en werkinhoud toe.
- Je bent open, eerlijk en hebt een transparante communicatie.
Stad Oudenaarde…
- biedt je een inhoudelijk uiterst boeiende en maatschappelijk belangrijke job met verantwoordelijkheid.
- geeft je een voltijdse vervangingsovereenkomst als teamverantwoordelijke leren en opgroeien met flexibele arbeidstijden.
- biedt je een loon binnen weddeschaal Goudenaarde 406 (met een basisbrutowedde tussen 2.855,53 EUR per maand en 4.758,10 EUR per maand). We nemen tevens jouw volledige relevante anciënniteit mee bij de berekening.
- vult jouw loon verder aan met een aantrekkelijk pakket extralegale voordelen zoals maaltijdcheques van 8 EUR per dag en een fietsvergoeding.
- voorziet een mooie verlofregeling.
- geeft je de mogelijkheid tot het voordelig leasen van een fiets.
Iets voor jou?
Solliciteren kan tot en met 23 februari 2025 via de rechtstreekse link https://www.jobsolutions.be/register/22274-61, waarbij je gevraagd wordt naar een sollicitatiebrief, curriculum vitae, diploma, rijbewijs en een uittreksel uit het strafregister. Onvolledige sollicitaties op de dag van afsluiting worden niet aanvaard.
Wens je nog meer info over de inhoud van de job? Aarzel niet en neem contact op met het diensthoofd Leren en Opgroeien, Kim Van den Driessche, via kim.vandendriessche@oudenaarde.be.
Meer informatie kan je vinden op onze website www.Oudenaarde.be. Je kan ook terecht op de personeelsdienst: personeel@oudenaarde.be
Verantwoordelijke cultuurtechniek
Stad Oudenaarde is op zoek naar een verantwoordelijke cultuurtechniek, Goudenaardeweddeschaal 406, in voltijds contractueel dienstverband voor onbepaalde duur.
Je functie
Als verantwoordelijke cultuurtechniek zorg je voor de productie en techniek bij voorstellingen, tentoonstellingen en andere cultuurgerelateerde projecten. Je organiseert en superviseert volgens een beurtrol.
Je werkt in team mee aan de voorbereiding, opbouw, afbouw en technische uitvoering van podiumvoorstellingen, tentoonstellingen, projecten en events. Deze kunnen zowel indoor als outdoor plaatsvinden.
Als verantwoordelijke cultuurtechniek zorg je voor de bediening en het algemeen onderhoud van de theaterapparatuur, podiuminfrastructuur en het ingehuurd materiaal.
Je ondersteunt de visie bij eigen artistieke producties, evenals producties van niet-professionele organisaties. Hier geef je steeds advies met betrekking tot licht, geluid en projectie.
Daarnaast zorg je voor het goed functioneren van de technische installaties: onderhoud en herstellingen, toegangscontrole, theatertechniek,…
De volledige functieomschrijving lees je hier.
Je profiel
- Je beschikt over aantoonbare kennis of ervaring in theatertechnieken en bent bereid om hierover bij te leren.
- Je bent zeer flexibel en bereid om regelmatig ’s avonds en in het weekend te werken.
- Je bent een zelfstandige werker die samen met je collega’s zorgt voor een kwaliteitsvolle dienstverlening.
- Je bent enthousiast.
- Je bent sterk in probleemoplossend denken: voor elk technisch probleem vind je de juiste oplossing.
Stad Oudenaarde…
- biedt je een inhoudelijk uiterst boeiende en maatschappelijk belangrijke job met verantwoordelijkheid.
- geeft je een voltijds contract van onbepaalde duur als verantwoordelijke cultuurtechniek met flexibele arbeidstijden.
- biedt je een loon binnen Goudenaardeweddenschaal 406 (met een basisbrutowedde tussen 2.970,89 EUR per maand en 4.950,33 EUR per maand). We nemen tevens jouw volledige relevante anciënniteit mee bij de berekening.
- vult jouw loon verder aan met een aantrekkelijk pakket extralegale voordelen zoals maaltijdcheques van 8 EUR per dag, een hospitalisatieverzekering, een pluspas, mogelijkheid tot vorming en een fietsvergoeding.
- voorziet een mooie verlofregeling.
- geeft je de mogelijkheid tot het voordelig leasen van een fiets.
Iets voor jou?
Solliciteren kan tot uiterlijk 02.03.2025 via https://www.jobsolutions.be/register/23444-67, waarbij je gevraagd wordt naar een sollicitatiebrief, curriculum vitae, diploma, rijbewijs en een uittreksel uit het strafregister.
Onvolledige sollicitaties op de dag van afsluiting worden niet aanvaard.
Wens je nog meer info over de inhoud van de job? Aarzel niet en neem contact op met het diensthoofd cultuur, Kim Mees, via kim.mees@oudenaarde.be
Je kan voor praktische vragen ook terecht op de personeelsdienst: personeel@oudenaarde.be.
Consulent personeel - payroll, budget en data
Stad Oudenaarde is op zoek naar een consulent payroll, budget en data, Goudenaardeweddeschaal 405, in voltijds contractueel dienstverband voor onbepaalde duur.
Je functie
Jij bent de spil in ons administratief HR-proces! Je combineert jouw kennis van loonverwerking, budgetbeheer en datakwaliteit om een vlot en efficiënt proces te garanderen. Jij bent de expert die cijfers tot leven brengt en vertaalt naar inzichten die het verschil maken.
Wat doe je concreet?
- Salarisverwerking en vergoedingen: Jij beheert de loonadministratie tot in de puntjes, inclusief maaltijdcheques en cafetariaplannen.
- Budgetopvolging: Je houdt toezicht op budgetten en garandeert een correcte financiële rapportering.
- Dataverzameling en -kwaliteit: Je zorgt dat gegevens accuraat worden verzameld en geanalyseerd.
- Rapportering: Jouw heldere rapportages geven structuur en inzicht.
- Softwarebeheer: Je bent het aanspreekpunt voor onze softwareprogramma’s Syncore en Lima en optimaliseert het gebruik ervan.
- Wetgeving: Je verdiept je in de sociaaljuridische wetgeving, onze rechtspositieregeling en arbeidsreglement en geeft vanuit jouw kennis en expertise adviezen.
- Kennisdeling: Je draagt actief bij aan kennisuitwisseling binnen het team.
De volledige functieomschrijving lees je hier.
Je profiel
Wij zoeken een detailgerichte en analytische HR-professional die het verschil wil maken.
Jij bent:
- In het bezit van een bachelor diploma en je hebt minstens 3 jaar ervaring in de thema’s van deze vacature (payroll, budget, data).
- Nauwkeurig en gestructureerd: Je hebt een oog voor detail en laat niets aan het toeval over.
- Data-minded: Cijfers spreken voor zich, maar jij zorgt dat ze ook voor anderen spreken.
- Communicatief sterk: Je deelt jouw kennis helder en overtuigend met collega’s.
- Ervaren met software: Je hebt ervaring met en feeling voor specifieke softwareprogramma’s en bent bereid om je te verdiepen in ons loon- en tijdsregistratieprogramma’s (Syncore en Lima).
Voorkennis van payroll, budgetbeheer en rapportageprocessen is een grote troef.
Stad Oudenaarde…
- biedt je een inhoudelijk uiterst boeiende en maatschappelijk belangrijke job met verantwoordelijkheid.
- geeft je een voltijds contract van onbepaalde duur als consulent HR met flexibele arbeidstijden.
- biedt je een loon binnen weddeschaal Goudenaarde 405 (met een basisbrutowedde tussen 2.888,50 EUR per maand en 4.853,26 EUR per maand). We nemen tevens jouw volledige relevante anciënniteit mee bij de berekening.
- vult jouw loon verder aan met een aantrekkelijk pakket extralegale voordelen zoals maaltijdcheques van 8 EUR per dag en een fietsvergoeding.
- voorziet een mooie verlofregeling.
- geeft je de mogelijkheid tot het voordelig leasen van een fiets.
Iets voor jou?
Solliciteren kan tot uiterlijk 02.03.2025 via https://www.jobsolutions.be/register/23512-38, waarbij je gevraagd wordt naar een sollicitatiebrief, curriculum vitae, diploma, rijbewijs en een uittreksel uit het strafregister.
Onvolledige sollicitaties op de dag van afsluiting worden niet aanvaard.
Wens je nog meer info over de inhoud van de job? Aarzel niet en neem contact op met het diensthoofd personeel, Joke Merlaen, via joke.merlaen@oudenaarde.be.
Je kan voor praktische vragen ook terecht op de personeelsdienst: personeel@oudenaarde.be.
Consulent personeel - soft HR
Stad Oudenaarde is op zoek naar een consulent personeel - soft HR, Goudenaardeweddeschaal 405, in voltijds contractueel dienstverband voor onbepaalde duur.
Je functie
Als consulent personeel - soft HR ben jij het aanspreekpunt voor alles wat te maken heeft met mensgericht HR-beleid. Je combineert jouw expertise in personeelsselectie, vrijwilligersbeleid en HR-projecten met strategische inzichten om onze organisatie en medewerkers naar een hoger niveau te tillen.
Wat doe je concreet?
- Trekker HR-projecten: Je leidt initiatieven om bijvoorbeeld het welzijn van medewerkers te bevorderen of het leiderschap te versterken, ...
- Personeelsformatie & kerntaken: Je faciliteert strategische debatten over rollen en functies/vacatures.
- Werving & selectie: Jij vindt het juiste talent en begeleidt hen doorheen een professionele aanwerving. Je fungeert als recruiter voor de stad Oudenaarde.
- Jobstudentenbeheer: Van rekrutering tot administratie, jij zorgt voor een vlekkeloos proces.
- Vrijwilligersbeleid: Je ontwikkelt en beheert een vrijwilligersstrategie die inspireert en ondersteunt.
- Employer branding: Je versterkt onze reputatie als aantrekkelijke werkgever.
- Interne communicatie: Je zorgt samen met de dienst communicatie voor een heldere en proactieve HR-communicatie.
De volledige functieomschrijving vind je hier.
Je profiel
We zoeken een energieke en empathische HR-professional met een passie voor mensgericht werken.
Jij bent:
- In het bezit van een bachelorsdiploma en je hebt minstens 3 jaar ervaring in de thema’s van deze vacature (werving en selectie / HR-projecten).
- Organisatorisch sterk: Je behoudt overzicht en weet projecten efficiënt te managen.
- Analytisch en oplossingsgericht: Complexe vraagstukken vertaal je in heldere acties.
- Een verbindende kracht: Je communiceert makkelijk en weet te inspireren
Stad Oudenaarde…
- biedt je een inhoudelijk uiterst boeiende en maatschappelijk belangrijke job met verantwoordelijkheid.
- geeft je een voltijds contract van onbepaalde duur als consulent HR met flexibele arbeidstijden.
- biedt je een loon binnen weddeschaal Goudenaarde 405 (met een basisbrutowedde tussen 2.888,50 EUR per maand en 4.853,26 EUR per maand). We nemen tevens jouw volledige relevante anciënniteit mee bij de berekening.
- vult jouw loon verder aan met een aantrekkelijk pakket extralegale voordelen zoals maaltijdcheques van 8 euro per dag, een hospitalisatieverzekering, mogelijkheid tot vorming en een fietsvergoeding.
- voorziet een mooie verlofregeling.
- geeft je de mogelijkheid tot het voordelig leasen van een fiets.
Iets voor jou?
Solliciteren kan tot uiterlijk 02.03.2025 via https://www.jobsolutions.be/register/23521-47, waarbij je gevraagd wordt naar een sollicitatiebrief, curriculum vitae, diploma, rijbewijs en een uittreksel uit het strafregister.
Onvolledige sollicitaties op de dag van afsluiting worden niet aanvaard.
Wens je nog meer info over de inhoud van de job? Aarzel niet en neem contact op met het diensthoofd personeel, Joke Merlaen, via joke.merlaen@oudenaarde.be.
Je kan voor praktische vragen ook terecht op de personeelsdienst: personeel@oudenaarde.be.
Consulent personeel - HR
Stad Oudenaarde is op zoek naar een consulent personeel - HR, Goudenaardeweddeschaal 405, in voltijds contractueel dienstverband voor onbepaalde duur.
Je functie
Je bent de strategische HR-partner voor jouw klantengroep. Je ondersteunt leidinggevenden bij HR-gerelateerde vraagstukken en werkt proactief aan de optimalisatie van HR-processen. Door jouw expertise in personeelsplanning, beleidsmatige en procesmatige HR-projecten zorg je voor een efficiënte en uniforme HR-aanpak. Je fungeert als schakel tussen de organisatie en haar medewerkers en draagt bij aan een mensgericht en toekomstbestendig HR-beleid.
Concreet:
- Eerste aanspreekpunt voor leidinggevenden: Je ondersteunt hen bij HR-gerelateerde vraagstukken en personeelsmanagement.
- Projectleiding HR-beleid & processen: Je leidt en implementeert initiatieven rond diverse thema’s zoals onthaal, vorming, exit, re-integratie, .. en staat in voor optimalisaties.
- Personeelsplanning & functiebeschrijvingen: Je faciliteert strategische debatten m.b.t. personeelsplanning en zorgt voor duidelijke functieprofielen.
- Re-integratietrajecten & exitgesprekken: Je begeleidt medewerkers bij terugkeer, voert exitgesprekken & analyseert feedback voor beleidsverbetering.
- Besluitvorming & HR-advies: Je verzorgt niet-periodieke besluitvorming en levert inzichten aan het management.
- HR-data & rapportering: Je beheert en analyseert personeelsgegevens voor strategische rapporten.
De volledige functieomschrijving lees je hier.
Je profiel
We zoeken een energieke en empathische HR-professional met een passie voor mensgericht werken.
Jij bent:
- In het bezit van een bachelorsdiploma en je hebt minstens 3 jaar ervaring in de thema’s van deze vacature (strategisch personeelsbeleid / HR-projecten).
- Organisatorisch sterk: Je behoudt overzicht en weet projecten efficiënt te managen.
- Analytisch en oplossingsgericht: Complexe vraagstukken vertaal je in heldere acties.
- Een verbindende kracht: Je communiceert makkelijk en weet te inspireren
Stad Oudenaarde…
- biedt je een inhoudelijk uiterst boeiende en maatschappelijk belangrijke job met verantwoordelijkheid.
- geeft je een voltijds contract van onbepaalde duur als consulent HR met flexibele arbeidstijden.
- biedt je een loon binnen weddeschaal Goudenaarde 405 (met een basisbrutowedde tussen 2.888,50 EUR per maand en 4.853,26 EUR per maand). We nemen tevens jouw volledige relevante anciënniteit mee bij de berekening.
- vult jouw loon verder aan met een aantrekkelijk pakket extralegale voordelen zoals maaltijdcheques van 8 EUR per dag, een hospitalisatieverzekering, mogelijkheid tot vorming en een fietsvergoeding
- voorziet een mooie verlofregeling.
- geeft je de mogelijkheid tot het voordelig leasen van een fiets.
Iets voor jou?
Solliciteren kan tot uiterlijk 02.03.2025 via https://www.jobsolutions.be/register/23518-44, waarbij je gevraagd wordt naar een sollicitatiebrief, curriculum vitae, diploma, rijbewijs en een uittreksel uit het strafregister.
Onvolledige sollicitaties op de dag van afsluiting worden niet aanvaard.
Wens je nog meer info over de inhoud van de job? Aarzel niet en neem contact op met het diensthoofd personeel, Joke Merlaen, via joke.merlaen@oudenaarde.be.
Je kan voor praktische vragen ook terecht op de personeelsdienst: personeel@oudenaarde.be.
Consulent interne preventie
Stad Oudenaarde is op zoek naar een consulent interne preventie, Goudenaardeweddeschaal 404, in voltijds contractueel dienstverband voor onbepaalde duur.
Je functie
Als consulent interne preventie werk je het welzijnsbeleid, zoals bepaald in de welzijnswetgeving, uit en sta je in voor de coördinatie, implementatie en evaluatie ervan.
- Je staat in voor de opvolging en uitvoering van het jaaractieplan
- Je formuleert voorstellen en concrete maatregelen ter bevordering van preventie
Daarnaast ben je als consulent interne preventie verantwoordelijk voor het ontwikkelen, implementeren en handhaven van gezondheids- en veiligheidsmaatregelen binnen onze organisatie. Een greep uit je takenpakket:
- Risicoanalyse en veiligheidsaudits: Identificeren, evalueren en beheren van risico's op de werkplek
- Ontwikkelen en implementeren van veiligheids- en gezondheidsbeleid procedures, zoals bv. brandpreventie en -bestrijding
- Organiseren van trainingen en workshops over veiligheidskwesties, zoals jaarlijkse evacuatieoefeningen
- Onderzoeken van incidenten en arbeidsongevallen en aanbevelingen doen ter verbetering
- Samenwerken met verschillende interne en externe partners op het gebied van gezondheid en veiligheid
- Up-to-date houden van kennis over relevante wet- en regelgeving op het gebied van gezondheid en veiligheid
Je werkt documenten ter ondersteuning van het veiligheidsbeleid binnen de organisatie uit en staat in voor de verplichtingen inzake vergunningen, controles en keuringen.
Je werkt nauw samen met je collega’s van de preventiedienst en je rapporteert rechtstreeks aan het diensthoofd interne preventie.
De volledige functieomschrijving lees je hier.
Je profiel
- Je beschikt over een bachelor diploma.
- Je bent in het bezit van het attest preventieadviseur niveau 2.
- Je bent enthousiast en hebt een gezonde zin voor verantwoordelijkheid.
- Je werkt planmatig: je structureert en organiseert je werk op een efficiënte manier.
Stad Oudenaarde…
- biedt je een inhoudelijk uiterst boeiende en maatschappelijk belangrijke job met verantwoordelijkheid.
- geeft je een voltijds contract van onbepaalde duur als consulent interne preventie met flexibele arbeidstijden.
- biedt je een loon binnen Goudenaardeweddenschaal 404 (met een basisbrutowedde tussen 2.852,08 EUR per maand en 4.758,10 EUR per maand). We nemen tevens jouw volledige relevante anciënniteit mee bij de berekening.
- vult jouw loon verder aan met een aantrekkelijk pakket extralegale voordelen zoals maaltijdcheques van 8 EUR per dag en een fietsvergoeding.
- voorziet een mooie verlofregeling.
- geeft je de mogelijkheid tot het voordelig leasen van een fiets.
Iets voor jou?
Solliciteren kan tot uiterlijk 02.03.2025door hier te klikken, waarbij je gevraagd wordt naar een sollicitatiebrief, curriculum vitae, diploma, rijbewijs en een uittreksel uit het strafregister.
Onvolledige sollicitaties op de dag van afsluiting worden niet aanvaard.
Wens je nog meer info over de inhoud van de job? Aarzel niet en neem contact op met het diensthoofd personeel, Joke Merlaen, via joke.merlaen@oudenaarde.be
Je kan voor praktische vragen ook terecht op de personeelsdienst: personeel@oudenaarde.be.
Consulent bibliotheek
Stad Oudenaarde is op zoek naar een consulent bibliotheek, Goudenaardeweddeschaal 404, in voltijds contractueel dienstverband voor onbepaalde duur.
Je functie
Als consulent sta je in voor de collectievorming voor de doelgroepen volwassenen en senioren. Dat houdt in de aankoop, invoeren in de collectie en het saneren van boeken, tijdschriften, strips, luisterboeken en audiovisuele materialen.
Als consulent bibliotheek sta je mee in voor de promotie, het aanbod en de publiekswerking van de volwassenenafdeling. Je werkt in het bijzonder voor de doelgroepen volwassenen en senioren.
Je coördineert en organiseert leesbevorderende en culturele activiteiten voor volwassenen en senioren.
Daarnaast hou je contacten met zowel interne als externe diensten, partners, klanten en vrijwilligers. Je werkt een gerichte communicatie uit en bent verantwoordelijk voor de promotie van activiteiten via website, nieuwsbrief, lay-out en drukwerk en sociale media.
De volledige functieomschrijving vind je hier.
Je profiel
- Je beschikt over een bachelor diploma.
- Je bent een gedreven teamspeler met zin voor initiatief.
- Je hebt een vlotte pen en gaat creatief om met beeld en lay-out.
- Je bent enthousiast en hebt een gezonde zin voor verantwoordelijkheid.
Stad Oudenaarde…
- biedt je een inhoudelijk uiterst boeiende en maatschappelijk belangrijke job met veel verantwoordelijkheid.
- geeft je een voltijds contract van onbepaalde duur als consulent bibliotheek met flexibele arbeidstijden.
- biedt je een loon binnen Goudenaardeweddenschaal 404 (met een basisbrutowedde tussen 2.852,08 EUR per maand en 4.758,10 EUR per maand). We nemen tevens jouw volledige relevante anciënniteit mee bij de berekening.
- vult jouw loon verder aan met een aantrekkelijk pakket extralegale voordelen zoals maaltijdcheques van 8 EUR per dag en een fietsvergoeding.
- voorziet een mooie verlofregeling.
- geeft je de mogelijkheid tot het voordelig leasen van een fiets.
Iets voor jou?
Solliciteren kan tot uiterlijk 02.03.2025 via https://www.jobsolutions.be/register/23509-35, waarbij je gevraagd wordt naar een sollicitatiebrief, curriculum vitae, diploma, rijbewijs en een uittreksel uit het strafregister.
Onvolledige sollicitaties op de dag van afsluiting worden niet aanvaard.
Wens je nog meer info over de inhoud van de job? Aarzel niet en neem contact op met de bibliothecaris, Els De Vos, via els.devos@oudenaarde.be
Je kan voor praktische vragen ook terecht op de personeelsdienst: personeel@oudenaarde.be.
Maatschappelijk werker (m/v/x)
Stad Oudenaarde gaat op zoek naar een maatschappelijk werker stad Oudenaarde, Goudenaarde 404, voltijds in contractueel dienstverband, tijdelijk voor een contract van bepaalde duur.
Je functie
Als maatschappelijk werker verzeker je het recht op maatschappelijke dienstverlening dat mensen in staat stelt een leven te leiden dat beantwoordt aan de menselijke waardigheid.
Je helpt personen en gezinnen om te gaan met problemen en verstoringen in hun functioneren binnen hun sociale omgeving. Je beoordeelt hun behoeften door middel van gesprekken, observatie en evaluatie. Op basis hiervan bepaal je welke vormen van ondersteuning en begeleiding het meest geschikt zijn.
Je biedt emotionele ondersteuning aan de cliënten. Dit houdt in dat je luistert naar hun zorgen, angsten en problemen, en hen helpt om manieren te vinden om hiermee om te gaan. Indien nodig verwijs je de cliënt door naar andere diensten of hulpverleners.
Je staat in om de gemeenschap te ondersteunen en te helpen omgaan met sociale en emotionele problemen, zodat cliënten een betere kwaliteit van leven kunnen bereiken.
Je profiel
- Je bent in het bezit van een diploma bachelor in het Sociaal-agogisch Werk met de titel Maatschappelijk Assistent, bachelor diploma in de Sociale Gezondheidszorg of gelijkgesteld diploma
of van een bachelordiploma in een sociale richting (bachelor Orthopedagogie, bachelor Toegepaste Psychologie, bachelor Wellbeing- en Vitaliteitsmanagement,…)
of van een graduaatsdiploma in een sociale richting (graduaat Maatschappelijk Werk, graduaat Sociaal – en Cultureel Werk, …) en beschikt over 3 jaar relevante werkervaring
- Je bent houder van een rijbewijs B.
- Je bent bij voorkeur onmiddellijk beschikbaar.
Stad Oudenaarde
- biedt je een inhoudelijk uiterst boeiende en maatschappelijk belangrijke job met verantwoordelijkheid.
- geeft je een voltijds contract van onbepaalde duur als maatschappelijk werker met flexibele arbeidstijden.
- biedt je een loon binnen weddeschaal Goudenaarde 404 (met een basisbrutowedde tussen 2.913,18 EUR per maand en 4.858,09 EUR per maand). We nemen tevens jouw volledige relevante anciënniteit mee bij de berekening.
- vult jouw loon verder aan met een aantrekkelijk pakket extralegale voordelen zoals maaltijdcheques van 8 EUR per dag, een hospitalisatieverzekering, aanvullend pensioen en een fietsvergoeding.
- voorziet een mooie verlofregeling.
- geeft je de mogelijkheid tot het voordelig leasen van een fiets.
Hoe solliciteren
Solliciteren kan via dit formulier, waarbij je gevraagd wordt naar een sollicitatiebrief, curriculum vitae, diploma, rijbewijs en een uittreksel uit het strafregister. Onvolledige sollicitaties op de dag van afsluiting worden niet aanvaard.
Wens je nog meer info over de inhoud van de job? Aarzel niet en neem contact op met de diensthoofden sociale dienst, Klaartje Buyens en Deborah Deroose, via klaartje.buyens@oudenaarde.be of deborah.deroose@oudenaarde.be.
Je kan voor praktische vragen ook terecht op de personeelsdienst: personeel@oudenaarde.be.
Deeltijdse kinderbegeleiders buitenschoolse kinderopvang
Stad Oudenaarde is op zoek naar deeltijdse kinderbegeleiders voor de buitenschoolse kinderopvang in contractueel dienstverband.
Je functie
Je staat in voor de voor- en naschoolse opvang en op woensdagnamiddag van kinderen in de diverse basisscholen van Oudenaarde. Tijdens de vakanties verzorg je eveneens de opvang van kinderen samen met je collega-kinderbegeleiders.
Je profiel
- Je bent creatief, enthousiast en doet je werk met passie.
- Je bent flexibel inzake werkuren:
Ochtend: +/- van 7 uur tot 8.15 uur
Avond: +/- van 16 tot 18 uur
Woensdag: +/- van 11.15 uur tot 18 uur
Vakantieopvang: min. 4 uur tot max. 6 uur per vakantiedag
- Je bent bij voorkeur in het bezit van een diploma kinderbegeleider, een ervaringsbewijs of bent bereid de opleiding begeleider in de buitenschoolse kinderopvang te volgen.
- Je hebt een hart voor kinderen.
- Je hebt inzicht in pedagogisch handelen.
- Je bent communicatief en sociaal.
- Je hebt zin voor initiatief.
- Je spreekt vlot Nederlands.
Stad Oudenaarde…
- biedt je een inhoudelijk uiterst boeiende en maatschappelijk belangrijke job met veel verantwoordelijkheid.
- geeft je een deeltijds contract als kinderbegeleider voor de buitenschoolse opvang.
- biedt je een loon binnen weddeschaal IFIC Kinderbegeleider. We nemen tevens jouw volledige relevante anciënniteit mee bij de berekening.
- vult jouw loon verder aan met een aantrekkelijk pakket extralegale voordelen zoals maaltijdcheques van 8 EUR per dag, tussenkomst in verplaatsingskosten woon/werkverkeer met het openbaar vervoer en een fietsvergoeding.
- voorziet een mooie verlofregeling.
Hoe solliciteren?
Solliciteren kan via de rechtstreekse link https://www.jobsolutions.be/register/18508-78, waarbij je gevraagd wordt naar enkele gegevens. Onvolledige sollicitaties worden niet aanvaard.
Deeltijdse kinderbegeleiders voor de buitenschoolse kinderopvang
Stad Oudenaarde is op zoek naar deeltijdse (13u) kinderbegeleiders voor de naschoolse kinderopvang in contractueel dienstverband.
Je functie
Als kindbegeleider in de buitenschoolse opvang begeleid je de kinderen van de basisschool buiten de schooltijd en draag je bij aan hun algemene ontwikkeling. Dit gebeurt in samenwerking met ouders, collega’s en externen.
Je gaat op een positieve en opbouwende manier om met kinderen, ouders, collega’s en anderen. Je respecteert elke persoon en staat open voor verschillende meningen rond opvoeding.
Je bent een krak in het observeren van het gedrag van kinderen en stemt je handelen hierop af. Je biedt hen een gevarieerde vrije tijd aan, stimuleert hun ontwikkeling en gaat uit van hun talenten en ondernemingszin. Je ondersteunt kinderen bij al hun activiteiten, laat ruimte voor vrij spel en biedt keuzemogelijkheden aan.
Het schrikt je niet af om activiteiten te organiseren en begeleidt eetmomenten en breng- en afhaalmomenten op een georganiseerde manier.
Je herkent de sociaal-emotionele behoeften van het kind en speelt hier actief op in. Je geeft hen kansen om hun sociale vaardigheden te oefenen en stimuleert positieve contacten tussen kinderen onderling. Je geeft elk kind het gevoel dat hij/zij welkom is en erbij hoort.
Je streeft naar een stimulerende, veilige, hygiënische en gezonde speelomgeving voor kinderen.
Je bent een echte teamspeler die nauw kan samenwerken met anderen in functie van de opvang van het kind.
Je werkt samen met ouders en erkent hen als eerste opvoeder. Je kan bij jouw collega’s terecht voor overleg en feedback. Je reflecteert over de werking en draagt bij tot het verbeteren van de kinderopvang.
Op schooldagen werk je tijdens de naschoolse opvang en op woensdagnamiddag.
- Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag: +- 15u30 tot 18u
- Woensdag: tussen +- 12u en 18u
Tijdens vakantiedagen (m.u.v. de zomervakantie) werk je in de voormiddag of de namiddag. Dit wordt in onderling overleg bepaald.
- +- 7u tot 12u
- +- 13u tot 18u
Jouw collega-kindbegeleiders staan in voor de voorschoolse opvang.
Je profiel
- Je bent creatief, enthousiast en doet je werk met passie.
- Je bent flexibel inzake werkuren:
- Je bent bij voorkeur in het bezit van een diploma kinderbegeleider, een ervaringsbewijs of bent bereid de opleiding begeleider in de buitenschoolse kinderopvang te volgen.
- Je hebt een hart voor kinderen.
- Je hebt inzicht in pedagogisch handelen.
- Je bent communicatief en sociaal.
- Je hebt zin voor initiatief.
- Je spreekt vlot Nederlands.
Stad Oudenaarde…
- biedt je een inhoudelijk uiterst boeiende en maatschappelijk belangrijke job met veel verantwoordelijkheid.
- geeft je een deeltijds contract als kinderbegeleider voor de buitenschoolse opvang.
- biedt je een loon binnen weddeschaal IFIC Kinderbegeleider. We nemen tevens jouw volledige relevante anciënniteit mee bij de berekening.
- vult jouw loon verder aan met een aantrekkelijk pakket extralegale voordelen zoals maaltijdcheques van 8 EUR per dag, tussenkomst in verplaatsingskosten woon/werkverkeer met het openbaar vervoer en een fietsvergoeding.
- voorziet een mooie verlofregeling.
Hoe solliciteren?
Solliciteren kan via dit formulier , waarbij je gevraagd wordt naar enkele gegevens. Onvolledige sollicitaties worden niet aanvaard.
Woonzorg
Logistiek assistent Zorg
Functieomschrijving
Voor onze woonzorgcentra zijn we op zoek naar een logistiek assistent in contractueel dienstverband, onbepaalde duur, IFIC categorie 8.
Als logistiek assistent sta je het zorgteam bij door het verrichten van uitvoerende taken.
Je staat in voor het verbeteren van het comfort van de bewoners en biedt ondersteuning voor zowel de dienst als de bewoner. Daaronder worden vooral huishoudelijke taken, hotelactiviteiten, ondersteunende administratieve taken, intern transport van bewoners, animatie en onderhoud van materiaal gerekend.
Je verricht geen verzorgende of verplegende taken.
Jouw profiel
Je hebt een attest logistiek assistent.
Ervaring in de ouderenzorg is een absoluut pluspunt.
Weekendwerk vormt geen probleem voor jou.
Je bent stipt en hecht veel belang aan orde en netheid.
Aanbod
Wij bieden je een inhoudelijk uiterst boeiende en maatschappelijk belangrijke job met een aantrekkelijk loon. Relevante werkervaring kan worden meegenomen.
Aanvullend heb je recht op heel wat extralegale voordelen: maaltijdcheques, tussenkomst in verplaatsingskosten woon/werkverkeer met het openbaar vervoer, fietsvergoeding, mogelijkheden tot vorming en een ruime vakantieregeling.
Geen gesplitste diensten.
Contactgegevens
Solliciteren kan met gemotiveerde sollicitatiebrief, curriculum vitae en kopie van het diploma via het online formulier https://www.jobsolutions.be/register/9703-3 of per mail naar nikita.schoonjans@oudenaarde.be.
Verpleegkundige
Je functie
Je streeft naar een optimale bewonerszorg en een gevoel van welzijn bij de bewoners van het woonzorgcentrum. Je stimuleert en zorgt voor het lichamelijk, mentaal en emotioneel functioneren bij de bewoners. Je draagt bij tot een efficiënte totaalorganisatie van de dienst. Je zorgt voor een goede sfeer in het team.
Je profiel
- Je bent houder van een diploma verpleegkundige van het hoger beroepsonderwijs of een gelijkwaardig diploma.
- Je bent in het bezit van een rijbewijs B.
Ons aanbod
- Voltijdse of halftijdse overeenkomst voor onbepaalde duur
- Dagdienst in een tweeploegenstelsel van vroegdienst en avonddienst
- Onbeperkte overname van relevante anciënniteit uit de openbare sector en uit de privésector of als zelfstandige
- Verloning binnen IFIC categorie 14 of 14b (afhankelijk van het diploma)
- Maaltijdcheques van 8 euro per werkdag
- Fietsvergoeding of tussenkomst in woon-werkverkeer openbaar vervoer
- Tewerkstelling in splinternieuwe werkomgeving
- Tewerkstelling in kleine teams om de betrokkenheid met de bewoners te bevorderen
Plaats tewerkstelling
WZC Meerspoort
Meerspoort 30
9700 Oudenaarde
of
WZC Scheldekant
Kanunnikenstraat 117
9700 Eine
Hoe solliciteren?
Solliciteren kan met gemotiveerde sollicitatiebrief, curriculum vitae, kopie van het diploma en kopie van rijbewijs naar OCMW Oudenaarde t.a.v. de personeelsdienst, Meerspoort 30, 9700 Oudenaarde of via het online formulier https://www.jobsolutions.be/register/13069-71.
Zorgkundige
Je functie
Meewerken aan het gevoel van welzijn van de bewoner, die aan onze zorgen is toevertrouwd.
Op deze wijze kunnen wij rechtstreeks meebouwen aan het levensgeluk van medemensen in een kwetsbare en broze levensperiode.
Instaan voor de lichamelijke en geestelijke zorg van de bewoners van het woonzorgcentrum.
Je profiel
- Je bent houder van een diploma als zorgkundige.
- Je beschikt over een 'visum zorgkundige': vergunning voor de uitoefening van het beroep van zorgkundige.
- Kandidaten die afstuderen in 2024 en een bewijs van aanvraag van visum zorgkundige kunnen voorleggen worden ook aanvaard.
Ons aanbod
- Langdurige vervangingsovereenkomst (o.a. vervanging loopbaanverminderingen tot aan pensioen) met oog op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde duur
- Voltijdse of deeltijdse tewerkstelling
- Dagdienst in een tweeploegenstelsel van vroegdienst en avonddienst
- Overname van relevante anciënniteit uit de openbare sector en uit de privésector of als zelfstandige
- Verloning binnen IFIC categorie 11
- Maaltijdcheques van 8 euro per werkdag
- Hospitalisatieverzekering
- Fietsvergoeding of tussenkomst in woon-werkverkeer openbaar vervoer
- Tewerkstelling in splinternieuwe werkomgeving
- Werking in kleine teams om betrokkenheid met de bewoners te bevorderen
Plaats tewerkstelling
WZC Meerspoort
Meerspoort 30
9700 Oudenaarde
of
WZC Scheldekant
Kanunnikenstraat 117
9700 Eine
Hoe solliciteren?
Solliciteren kan met gemotiveerde sollicitatiebrief, curriculum vitae, kopie van het diploma en kopie van het visum (of bij kandidaten die afstudeerden in 2023 een bewijs van aanvraag visum) naar OCMW Oudenaarde t.a.v. de personeelsdienst, Meerspoort 30, 9700 Oudenaarde of via het online formulier https://www.jobsolutions.be/register/13070-72.
Welkom bij Goudenaarde
Wat maakt een medewerker bij stad Oudenaarde uniek? Ze zijn gouden mensen met gouden handen en een gouden hart. Met eindeloos respect en volle vertrouwen bouwen ze elke dag aan deze stad. Dag na dag, week na week, jaar na jaar. Mensgericht ondernemen onze gouden collega's met verantwoordelijkheid hun taak. Zij maken van Oudenaarde Goudenaarde.
In het DNA van een Goudenaardist staan vijf waarden centraal: respect, mensgericht, ondernemend, verantwoordelijk en vertrouwen.