×

Ik heet niet b(d)om

Lezen gaat niet vanzelf, hoofdrekenen gaat zo traag, moeite met de klok, in alles traag, de trein missen omdat een tabel lezen zo lastig is… Dit zijn situaties die kinderen en volwassenen met problemen als dyslexie en dyscalculie zeker herkennen. Want dyslexie betekent wel heel wat meer dan letters omkeren en te veel fouten lezen. Kobe (6jaar), Hanne (15 jaar), Toon (21 jaar), Mia (40 jaar) en anderen vertellen over dagelijkse situaties die bij hen niet vanzelf lopen. Ze denken dan ook algauw dat ze dom zijn. Ze zijn niet dom, maar voor hen gaat niets automatisch. De auteurs kennen het probleem van binnenuit. De talrijke tips groeiden uit hun contacten met kinderen, ouders en klastitularissen. Hoe voel jij je als je partner zijn/ haar afspraken telkens vergeet en wat kun je er samen aan doen? Hoe help je een leerling die de toetsen op de rekenmachine telkens weer vergeet ? Zijn er trucjes om de weg te vinden en je agenda te plannen? Een boek vol herkenbare situaties en bruikbare tips over leerstoornissen in het dagelijkse leven. Een must voor leerkrachten, ouders en jongeren.

ID
LA0119
CategorieAuteur
Anny Cooreman, Marleen Bringmans