×

Lynx

Dit materiaal bestaat uit 9 losse panelen die in elkaar gepuzzeld worden.
Het materiaal is zacht en waterbestendig het kan dus buiten en binnen worden gespeeld.
Je kan 3 spelletjes spelen met het materiaal.
Eerste spel: hierbij kan de spelleider meedoen met het spel.
Deze begint met uitdelen van de fiches hij heeft iedere speler 3 fiches onderstboven zodat je ze nog niet ziet.
Op teken van de spelleider mag je naar uw eigen fiches kijken en mogen ze hun afbeeldingen zoeken op het spelbord.
Zodra hij het plaatje gevonden heeft draait hij de fiche om.
De eerst die de 3 fiches heeft gevonden roept stop en iedereen stopt met zoeken dan wordt er gecontroleerd of het juist is.
Als alles klopt houdt iedere speler de fiches die hij op het spelbord heeft gevonden de overig legt hij terug in het midden.
Dan deelt de spelleider terug aan iedereen 3 fiches uit en begint een nieuwe ronde.
Zo gaat het spel verder tot één van de spelers 15 plaatjes heeft gevonden of als er geen meer over zijn.
De eerste die 15 plaatjes heeft, of de meeste in het geval er geen meer over zijn, wint het spel T
Tweede spel: hierbij mag de spelleider niet meedoen.
Hij haalt een kartonnen fiche uit de doos en toont die aan alle spelers tegelijk, de spelers zoeken dan om ter snelst de afbeelding.
De eerste die het vindt legt zijn hand op het platjes en het spel ligt stil.
De speler die zijn hand op het bord heeft gelegd neemt de fiche uit het bord en krijgt van de spelleider de bijhorend fiche.
Degenen die de fiche heeft gewonnen wordt spelleider van de volgende ronde.
Degene die eerst 10 plaatjes in zijn bezit heeft wint het spel.
derde spel: de spelers leggen de kartonnen fiches ondersteboven op een hoop en leggen rondom zich heen de schuimrubberen afbeeldingen ondersteboven op een plek ongeveer op 10 stappen afstand. Vervolgens neemt iedere speler een kartonnen fiche en gaat dan opzoek naar de bijhorende in het schuimrubber.
Keert hij er een om en het is niet dezelfde dan legt hij deze weer ondersteboven terug op de plek waar ze lag en zoekt hij een ander.
Vindt iemand de afbeelding die hij zocht dan houdt hij deze en zegt luid hoeveel hij er al heeft en neemt hij weer een kartonnen fiche van de stapel en gaat weer opzoek naar het evenbeeld. Degene die eerst 5 schuimrubberen plaatjes heeft wint het spel.

ID
G00325
CategorieFuncties

- reactie vermogen
- visuele ontwikkeling
- geheugen
- herkenning 
- samenspel