×

Piratengeluk met de muis

Elke speler ontvangt één van de 3 dieren, een eiland met een palmboom en een ring, een vlot met een vlag en 6 cocosnoten van dezelfde kleur.
Installeer de vlag en jouw dier van je eigen kleur op het vlot.
Plaats de 6 cocosnoten van jouw kleur in jouw ring rondom het eiland: dit is jouw markt!
Centraal in de ring staat je eiland met jouw palmboom.
In het begin van het spel heeft elke speler zijn vlot verankert voor zijn eiland.
Ingeval er maar 2 spelers zijn zal een eiland, vlot en dier niet gebruikt worden.
Spelregels: Elke speler werpt beurtelings met de kleurdobbelsteen en handelt volgens de geworpen kleur (zie verder) en verplaatst nadien zijn vlot vervolgens de wijzers van het uurwerk naar het volgende eiland.
Als je niet kan handelen volgens de aangegeven kleur van jouw dobbelsteen vervolg je jouw weg zonder resultaten.
Het doel van het spel is het opnieuw verzamelen van al jouw eigen cocosnoten op je eigen eiland.
Als je een cocosnoot in je huis brengt leg je het in de groef van het houten eilandje waarop jouw vlag staat.
Een thuisgebrachte cocosnoot is veilig en speelt niet meer mee.
De winnaar is de eerste die al zijn 6 cocosnoten bij hem thuis op het eiland heeft gebracht.
De aanduidingen van de kleurdobbelsteen: geel of oranje: Het is toegelaten om minimum 1 cocosnoot, of maximum 2 cocosnoten van je vlot te nemen.
Zij worden geplaatst op de markt van het eiland waar jouw vlot zich nu bevind.
Rood of purper: 1 of 2 cocosnoten mogen van de marktplaats aan boord genomen worden op de plaats waar jouw boot zich bevind. (Dit is ofwel op jouw vlot, ofwel op jouw eiland.)
Groen: Geluk van de piraat.
Je mag kiezen om ofwel de opdracht van geel - oranje uit te voeren, ofwel de opdracht van purper - rood.
Je mag dus maximum 2 cocosnoten stelen van één eiland.
Blauw: wegens onweer moet jouw vlot één beurt overslaan.

ID
G00265
CategorieFuncties

- oog- handcoördinatie
- kleuronderscheid
- strategie en anticiperen van de spelmogelijkheden
- visuele stimulans
- samenspel