Quizzykat G259
Op het spelbord is een cijferroute uitgestippeld voor elke speler: een speler gooit met de dobbelsteen en volgens de cijferscore en kleurcode wordt een bepaalde vraagkaart voor hem getrokken.
Als de speler de vraag juist beantwoord mag hij zijn pion op de gescoorde plaats van de cijferroute plaatsen: de vragen gaan over de leefwijze van de kat: voeding, verzorging, weetjes, gedrag.
Soms komt de speler met zijn pion op plaatsen van de cijferroute waar hij geluk heeft: nogmaals mag dobbelen, 1 of 2 plaatsen vooruit mag gaan.
Soms komt de speler met zijn pion op pechplaatsen: beurt overslaan, 2 plaatsen achteruit met de pion.
De winaar is de speler die eerst met zijn pion de volledige spelroute doorliep.
Ander spel: kwartetspel.
Elke speler krijgt na het schudden evenveel kaarten: zo vlug mogelijk seriekaarten van 4 afleggen: 4 vissen/ 4 honden/ 4 hokken …
Je mag een kaart vragen aan een tegenspeler welke bij jou ontbreekt.
Als je tegenspeler de kaart niet heeft gaat jouw beurt naar de tegenspeler.
Zoniet mag je verder vragen.
Wie haalt op het einde van het spel het meest series?
Dominokaartjes: eerst verdelen onder de spelers, kaartenhelften met dezelfde hoeveelheden beurtelings aanleggen.
- oog- handcoördinatie
- cijferonderscheid tot 12
- kleuronderscheid
- taalactivering
- beantwoorden van vragen: thema de kat
- visuele stimulans
- onderscheidingsvermogen
- vergelijken